TURNUS
LOGOPEDYCZNO - PEDAGOGICZNY DLA DZIECI Z PROBLEMAMI ROZWOJOWYMI
Adresaci turnusu:
dzieci w wieku od 2 do 7 lat z opóźnionym rozwojem psychoruchowym,
z problemami ustno-twarzowymi / m.in. jedzenie, połykanie, picie,
żucie, gryzienie, nadmierne ślinienie, przetrwałe odruchy
twarzowe/, opóźnionym rozwojem intelektualnym, problemami w
zakresie komunikacji i artykulacji.
Termin:
29.07.2013-2.08.2013
Koszt: 1050 zł
od dziecka
Miejsce: Hotel
Villa Barbara w Jaworzu k. Bielska-Białej
Cele
turnusu:
SFERA DZIECKA:
-
indywidualna diagnoza i wyznaczenie celów terapii logopedycznej i
pedagogicznej
-
poprawa możliwości motorycznych dziecka w zakresie kompleksu
ustno-twarzowego
-
nauka komunikacji, poprawa artykulacji
-
rozwijanie funkcji poznawczych
SFERA RODZICA:
-
wsparcie emocjonalne w trudnościach związanych z opieką nad
dzieckiem niepełnosprawnym.
-
uzyskanie informacji merytorycznych niezbędnych w stymulacji rozwoju
dziecka,
-
konsultacje ze specjalistami w sprawie bieżących problemów
związanych z wychowaniem, terapią oraz edukacją dziecka
OFERTA :
45
min. zaj. grupowe: DYNA LINGUA M.S, ćw. logorytmiczne , ćw.
słuchowo- rytmizujące: codziennie, logopeda i pedagog
30
min. zaj. indywidualne: logopeda: codziennie
30
min. zaj. indywidualne: pedagog: codziennie
60
min. zaj. grupowe /do 5 osób/ zaj. na basenie z fizjoterapeutą,
specjalistą met. Hallwick
60.
min. zaj. grupowe /do 5 osób/ Terapia ręki
60
min. warsztaty dla rodziców: codziennie
Prowadzący:
mgr Magdalena
Putyra
logopeda, pedagog,
dyplomowany specjalista wczesnej interwencji, międzynarodowy
terapeuta metody Castillo Moralesa , terapeuta indywidualnej
stymulacji słuchu Johansena
Ukończone kursy
i szkolenia:
- Neurorozwojowa koncepcja terapeutyczna wg. Castillo Moralesa – uzyskanie Certyfikatu Międzynarodowego
- Neurologopedyczne strategie postępowania diagnostycznego-terapeutycznego w świetle Koncepcji NDT-Bobath SLT
- I i II część Oral Placement Speach Disorders: A three Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy /Trzyczęściowy plan interwencji w Terapii Pozycji Oralnej oraz Zaburzenia ustno motoryczne: diagnoza i tworzenie programu terapii/
- Praktyczne zastosowanie metody Castillo Moralesa w pracy z pacjentami z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz pacjentami z występowaniem zespołu objawów w obszarze ustno-twarzowym
- Integracja odruchów twarzy wg. metody dr Swietłany Masgutowej w ramach programu Instytutu Neurokinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów w Warszawie
- Terapia Taktylna w ramach programu MNRI Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration
- Psychostymulacyjna Metoda Kształtowania i Rozwoju Mowy Oraz Myślenia według dr Małgorzaty Młynarskiej i dr Tomasza Smereki / DYNA – LINGUA M. S./. Uzyskanie tytułu terapeuty dyplomowanego w metodzie ,, Dyna – Lingua M.S.’’
- Indywidualna Stymulacja Słuchu metodą Johansena
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą Carla Delacato
- MAKATON, Zabawy z Makatonem
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem: 3 stopnie
- Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się
- Komunikacja alternatywna w terapii i edukacji dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się.
- Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa i obniżoną sprawnością intelektualną
- Rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem
- Diagnoza i planowanie rozwoju językowego użytkowników komunikacji wspomagającej – program MÓWIK
Doświadczenie
zawodowe:
1. Praca na
stanowisku logopedy, pedagoga w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
nr 3 w Bielsku-Białej.
2. Praca na
stanowisku logopedy, specjalisty wczesnego wspomagania w Ośrodku
Rehabilitacyjno-Edukacyjnym w punkcie wczesnej interwencji w
Cieszynie.
3. Praca na
stanowisku logopedy w Stowarzyszeniu Rodzin i Przyjaciół Osób z
Zespołem Downa WIELKIE SERCE w Bielsku-Białej
mgr
Ewelina Pyć
oligofrenopedagog,
surdopedagog, terapeuta dzieci autystycznych
Ukończone
kursy i szkolenia:
- Terapia Pedagogiczna
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku 0-12 lat
- Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5 i 6-letnich
- Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą C. Delacato
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu – 3 stopnie oraz staż w Ośrodku Terapii Bahawioralnej
- Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci autystycznych
- Autyzm- diagnoza, nowe metody terapii
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
- Diagnoza i rozwijanie słuchu fonemowego dzieci – zabawy słuchowe stymulujące rozwój mowy
- Język migowy –I i II stopień
- Budowanie poczucia własnej wartości u dziecka
- Ruch rozwijający W. Sherborne – I stopień
Doświadczenie
zawodowe:
1.
Pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla
dzieci z wadą słuchu, wzroku i autyzmem w Bielsku-Białej
2.
Praca w Szkole dla Dzieci Niesłyszących
3.
Praca w różnych placówka o charakterze edukacyjnym, diagnostycznym
i
terapeutycznym w
Polsce i za granicą (Anglia, Szkocja 2006-2009 – praca z osobami
autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, niepełnosprawnymi ruchowo)
UWAGI:
•
Podczas warsztatów
dla rodziców będzie zorganizowana opieka nad dziećmi.
•
W pierwszym dniu
turnusu zaj. indywidualne ze specjalistą będą trwały 45 min. w
pozostałe dni wg. powyższego planu.
•
Jeżeli dziecko z
przyczyn zdrowotnych nie będzie mogło uczestniczyć w zaj. na
basenie, będzie możliwość zorganizowania innych zajęć w tym
samym wymiarze.
•
Istnieje możliwość
zakwaterowania na terenie hotelu Villa Barbara w bardzo atrakcyjnych
cenach dla rodzica i dziecka. Dla zainteresowanych zostanie przesłany
cennik.
ZGŁOSZENIA I
INFORMACJE:
mgr
Ewelina Pyć
e-mail:
ewelina.czmajduch@interia.pl
Tel: 517 785 544
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz