sobota, 25 maja 2013

Turnus

           Przedstawiamy propozycję turnusu dla dzieci z problemami rozwojowymi

TURNUS LOGOPEDYCZNO - PEDAGOGICZNY DLA DZIECI Z PROBLEMAMI ROZWOJOWYMI


Adresaci turnusu: dzieci w wieku od 2 do 7 lat z opóźnionym rozwojem psychoruchowym, z problemami ustno-twarzowymi / m.in. jedzenie, połykanie, picie, żucie, gryzienie, nadmierne ślinienie, przetrwałe odruchy twarzowe/, opóźnionym rozwojem intelektualnym, problemami w zakresie komunikacji i artykulacji.
Termin: 29.07.2013-2.08.2013
Koszt: 1050 zł od dziecka
Miejsce: Hotel Villa Barbara w Jaworzu k. Bielska-Białej
Cele turnusu:
SFERA DZIECKA:
- indywidualna diagnoza i wyznaczenie celów terapii logopedycznej i pedagogicznej
- poprawa możliwości motorycznych dziecka w zakresie kompleksu ustno-twarzowego
- nauka komunikacji, poprawa artykulacji
- rozwijanie funkcji poznawczych
SFERA RODZICA:
- wsparcie emocjonalne w trudnościach związanych z opieką nad dzieckiem niepełnosprawnym.
- uzyskanie informacji merytorycznych niezbędnych w stymulacji rozwoju dziecka,
- konsultacje ze specjalistami w sprawie bieżących problemów związanych z wychowaniem, terapią oraz edukacją dziecka

OFERTA :
45 min. zaj. grupowe: DYNA LINGUA M.S, ćw. logorytmiczne , ćw. słuchowo- rytmizujące: codziennie, logopeda i pedagog
30 min. zaj. indywidualne: logopeda: codziennie
30 min. zaj. indywidualne: pedagog: codziennie
60 min. zaj. grupowe /do 5 osób/ zaj. na basenie z fizjoterapeutą, specjalistą met. Hallwick
60. min. zaj. grupowe /do 5 osób/ Terapia ręki
60 min. warsztaty dla rodziców: codziennie


Prowadzący:
mgr Magdalena Putyra
logopeda, pedagog, dyplomowany specjalista wczesnej interwencji, międzynarodowy terapeuta metody Castillo Moralesa , terapeuta indywidualnej stymulacji słuchu Johansena


Ukończone kursy i szkolenia:
  1. Neurorozwojowa koncepcja terapeutyczna wg. Castillo Moralesa – uzyskanie Certyfikatu Międzynarodowego
  2. Neurologopedyczne strategie postępowania diagnostycznego-terapeutycznego w świetle Koncepcji NDT-Bobath SLT
  3. I i II część Oral Placement Speach Disorders: A three Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy /Trzyczęściowy plan interwencji w Terapii Pozycji Oralnej oraz Zaburzenia ustno motoryczne: diagnoza i tworzenie programu terapii/
  4. Praktyczne zastosowanie metody Castillo Moralesa w pracy z pacjentami z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz pacjentami z występowaniem zespołu objawów w obszarze ustno-twarzowym
  5. Integracja odruchów twarzy wg. metody dr Swietłany Masgutowej w ramach programu Instytutu Neurokinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów w Warszawie
  6. Terapia Taktylna w ramach programu MNRI Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration
  7. Psychostymulacyjna Metoda Kształtowania i Rozwoju Mowy Oraz Myślenia według dr Małgorzaty Młynarskiej i dr Tomasza Smereki / DYNA – LINGUA M. S./. Uzyskanie tytułu terapeuty dyplomowanego w metodzie ,, Dyna – Lingua M.S.’’
  8. Indywidualna Stymulacja Słuchu metodą Johansena
  9. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
  10. Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą Carla Delacato
  11. MAKATON, Zabawy z Makatonem
  12. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem: 3 stopnie
  13. Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się
  14. Komunikacja alternatywna w terapii i edukacji dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się.
  15. Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa i obniżoną sprawnością intelektualną
  16. Rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem
  17. Diagnoza i planowanie rozwoju językowego użytkowników komunikacji wspomagającej – program MÓWIK
Doświadczenie zawodowe:
1. Praca na stanowisku logopedy, pedagoga w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3 w Bielsku-Białej.
2. Praca na stanowisku logopedy, specjalisty wczesnego wspomagania w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjnym w punkcie wczesnej interwencji w Cieszynie.
3. Praca na stanowisku logopedy w Stowarzyszeniu Rodzin i Przyjaciół Osób z Zespołem Downa WIELKIE SERCE w Bielsku-Białej


mgr Ewelina Pyć
oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeuta dzieci autystycznych
Ukończone kursy i szkolenia:
  1. Terapia Pedagogiczna
  2. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
  3. Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku 0-12 lat
  4. Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5 i 6-letnich
  5. Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą C. Delacato
  6. Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu – 3 stopnie oraz staż w Ośrodku Terapii Bahawioralnej
  7. Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja dzieci autystycznych
  8. Autyzm- diagnoza, nowe metody terapii
  9. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
  10. Diagnoza i rozwijanie słuchu fonemowego dzieci – zabawy słuchowe stymulujące rozwój mowy
  11. Język migowy –I i II stopień
  12. Budowanie poczucia własnej wartości u dziecka
  13. Ruch rozwijający W. Sherborne – I stopień

Doświadczenie zawodowe:
1. Pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla dzieci z wadą słuchu, wzroku i autyzmem w Bielsku-Białej
2. Praca w Szkole dla Dzieci Niesłyszących
3. Praca w różnych placówka o charakterze edukacyjnym, diagnostycznym i
terapeutycznym w Polsce i za granicą (Anglia, Szkocja 2006-2009 – praca z osobami autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, niepełnosprawnymi ruchowo)


UWAGI:
Podczas warsztatów dla rodziców będzie zorganizowana opieka nad dziećmi.
W pierwszym dniu turnusu zaj. indywidualne ze specjalistą będą trwały 45 min. w pozostałe dni wg. powyższego planu.
Jeżeli dziecko z przyczyn zdrowotnych nie będzie mogło uczestniczyć w zaj. na basenie, będzie możliwość zorganizowania innych zajęć w tym samym wymiarze.
Istnieje możliwość zakwaterowania na terenie hotelu Villa Barbara w bardzo atrakcyjnych cenach dla rodzica i dziecka. Dla zainteresowanych zostanie przesłany cennik.
ZGŁOSZENIA I INFORMACJE:
mgr Ewelina Pyć
e-mail: ewelina.czmajduch@interia.pl
Tel: 517 785 544

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz